lördag 25 oktober 2008

Ett LÅÅÅÅNGT inlägg!

Min Petter-gubbe:D Va på konsert igår/inatt i Krokomshallen. SÅ JÄVLA KUL!!!! Jag skulle intervjuva Petter till skoltidningen och jag var så j-vla nervös! Jag höll seriöst på att bryta ihop helt och hållet. Och ännu värre blev det när dom (Petter, Sleepy och Miki) kommer in i, jag ser Petter och försöker le och vinkar lite lätt nervöst.

Han vinkar tillbaks, går in typ bakom scenen och börjar prata i telefon. När han har pratat klart kommer han ut och undrar om det är vi som han har haft kontakt med angående intervjun och när vi säger att det är det kommer han fram och tar i hand och ber om ursäkt (det borde hellre va vi som ska tacka eller nåt...) och så undrar han vart vi ska ha intervjun. Vi säger att det inte spelar någon roll men det tycker han så han går ut till dom som har hand om allt och undrar om det inte finns något rum "för dom har ju åkt 14 mil!"



När han kommer tillbaka så lyckas jag säga att jag är nervös för att det är ju en så stor grej för mej och han säger att det behöver jag inte vara. Vi går in i hans loge och han bjuder på fukt (vindruvor med Petter=status). Den ska jag försöka få igång "bandspelaren" vilket inte är det lättaste och han undrar hur den funkar (om man måste prata jättehögt och så), då visar det sej att jag redan har lyckats fått igång inspelningen så jag börjar skratta lite och berättar att den spelar in (nu har alltså min nervositet försvunnit helt)

Petter är sjukt trevlig och svarar jättebra på alla frågor och allt flyter på bra. Det blir en liiiiiiten paus när Sleepy kommer in och undrar om dom ska vänta på Petter nu när dom har soundchek. Innan han går ber han om ursäkt för att han störde (alla verkar vara väluppfostrade och be om ursäkt i den här branchen, trots att det är en ära att få träffa dom! För fatta mina idoler kommer in och ber om ursäkt för att dom "stör")
Jag fick även autograf på armen, min Petter-gubbe, första Petter CD:n jag köpte och på ett papper.

Sen efter intervjuven händer inte så mycket, vi pratar med Micke (som sköter ljuset) och dom i Pulpa. Vi hade även med oss en skyt där det stog "MICKE! Din mamma hälsar!" på (och jag tror att han såg den när dom va på scen:D)

Så alltså, först va det en DJ som höll på i 1 timme (han va skitbra men det var lite drygt efter ett tag för vi kunde ju bara stå där framme för vi ville ju inte mista våra platser längst fram). Sen var det Pulpa och det lät som att alla kunde deras låtar och var tvungna att dansa och sjunga som om det gällde livet. "Lite" jobbigt att ha några som knuffas konstant i 2 timmar.

Sen när Petter kom upp på scenen försvann dom som knuffats (fråga mej inte vart) och det blev världens drag. Efter en stund när dom spelar Logiskt hoppar Petter ut i publiken och kommmer fram till mej och ler lite och då ska jag försöka att sjunga fast det gick inte såå bra eftersom jag började skratta. Men tydligen så hördes jag och Nilla (enligt mamma och pappa som satt längst bak).

Nu orkar jag inte skriva mer, men hur sammanfattar man denna dag bäst då? Joo, UNDERBAR!!!

P.s. Jag vet, det blev ett lååångt inlägg och det typ dampar just nu så det blir nog konstigt. D.s.

1 kommentar: