fredag 12 december 2008

Min vanliga tur

Idag var det inte min dag helt enkelt.

Mamma städade hela köket igår så att det skulle vara fint, vilket det var tills idag.
Såhär va det. Jag kommer hem från skolan och fryser så jag tänkte värma lite varm choklad. Jag värmer den i 1 min (brukar värma längre) och tänker att jag kan dricka det direkt. Så jag tar en STOOOOR klunk Oboy och känner den brännande smärtan i munnen.

Panikslagen och mycket brist på idéer kommer jag på att jag "dör" om jag sväljer den så slänger ner muggen på bordet så det skvätter om det och spottar ut cholkaden över hela köksgolvet. Precis då kommer manna in i rumman och ser allmänt förvånad ut innan hon brister ut i skatt.

Jag dricker flera liter kallt vatten men utan resultat, den brinnande smärtan är kvar på både tungan och gommen.

Eftersom jag blev upptagen med att överleva så hade jag inte ställt in mjölken i kylskåpen, då duktiga jag gick för att göra det.

-"OJ DÅ! Så DUMT det blev!" hör mamma mej ropa "Jag tappade mjölken...!"
Och mycket riktigt, när jag skulle ställa in mjölken så missade jag själva kylen. Så där stog jag då, med mjölk fulla golvet och en olidlig smärta i munnen.
Mamma undrade om det var för att hon hade städat jag fixade ner allt på golvet. Men jag tror bara att det inte var min dag helt enkelt...

Näe, nu ska jag kolla på Idol. Önskar fortfarande att mina Robin var i final. Menmen, bara Kevin vinner nu då se är jag nöjd.
Hejhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar