söndag 5 april 2009

Förvirrad morgon

Imorse ringde mitt alarm, kl 06:30...! JÄTTEKUL!
Av någon anledning så hade min mobil några dagar innan ställt fram tiden, en dag och en timme. Timmen märkte jag samma kväll, men inte att den hoppat fram en dag.

Så imorse trodde alltså min mobil att det var måndag och dags att åka till skolan, så alarmsignalen Repa Skivan börjar spelas. Jag som då var mycket trött svarar på sms som jag fått under natten, trycker igång snooze och lägger mig ner igen, inget konstigt tänker jag först. Men efter en stunds tänkande sätter jag mig chockad upp i sängen och det har nämligen slagit mig att det inte borde vara måndag idag, så jag kollar i kalendern i mobilen, men den visar mycket riktigt måndag.

Jaha tänker jag, men jag känner fortfarande på mig att det inte borde vara måndag! Jag funderar på att ropa på mamma och fråga, men har nu blivit så pass pigg att jag kan tänka och faktist inser att det är söndag!

Sen dampar mobilen och så tar mina gratis sms slut. Utan fria sms känner man sig handikappad, bortkopplad från omvärlden typ.

I alla fall så var det nog inte min dag idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar