torsdag 9 april 2009

En vanlig dag i Jämtland!

Vatten till knäna, allmänt blöt och kall, jakt efter utedass.
Med andra ord, pimpling i Håsjö! Kan det bli bättre?

Det hela började ganska okej, baaara 3dm vatten på isen.
Sen efter några timmar blev ju jag såklart kissnödig, så jag och Jolin bestämde oss för att leta rätt på ett utedass. Hur svårt kunde det vara liksom? Och dessutom sa Birger att det fanns ett långre bort mot vägen, så vi drog iväg för att hitta ett.

Påvägen dit möter vi min mentor och en annan lärare. Efter en stunds disskution uppfattar vi att det tydligen ska finnas ett utedass på tomten precis brevid oss.
Såå, jag tar fart och hoppar över diket, som inte ser så stort ut, medan Jolin går runt. Dock var diket djupt, vilket slutar med att jag står där med vatten till knäna. Nu kissnödig och mycket blöt. Härligt!

Efter mycket letande så hittar vi ett av dassen, fullt med flugor/kryp som byggt bo där! Treeeevligt! Så jakten fortsätter.

Vi ringer till Mentorn som kommer och visar oss vart det finns två andra dass, och vi väljer såklart det närmaste.
Denna gång var det i alla fall inte vatten till knäna, utan snö upp till midjan! Ännu trevligare! Vi svänger vänster där bakom stugan och jag lyckades komma på en släp-hopp-och-drag teknik som gick ut på.. jaa, att man skulle hoppa upp och typ åla sig fram.

När jag äntligen tagit mig fram ca 2 meter visar det sig att vi är påväg åt fel håll, dasset var rakt fram! Men vi lyckades ta oss fram till dasset efter mycket om och men. Dock mycket blöta och trötta, men inte kissnödiga i alla fall=D

1 kommentar:

  1. Visst är det väl för härligt med friluftsliv ??!?

    //El Mentore

    SvaraRadera