tisdag 13 april 2010

Genmanipulerad mat,

Nu sitter jag i skrivande stund och letar efter information om genmanipulerad mat. Googlar runt lite. Hittar bilder på tjurar, vars muskler är så pass fyllda med skit att de knappt kan gå. Ändå har jag - åsiktsmaskinen själv - ingen bestämd åsikt. Än. Det kan bero på att jag inte har listat ut vad genmanipulerad mat riktigt betyder tack vare brist på information, eller ren lathet. Det tar emot att erkänna att det är troligen någon form av kombination.
Om jag bara får lov att ha ett visst antal åsikter, varför då slösa bort dem?

Jag fick en lapp av skolsyster imorse. "Dags att vaccinera din 12åring!" stod det på den med stora bokstäver. Ganska lustigt med tanke på att jag fick skoterkortet på posten idag.

Om exakt 30 dagar bär det av till Köpenhamn. Borde kanske lära mig några danska fraser? Tänk vad jag skulle glänsa inför klassen då. Har redan lärt mig en riktigt bra en som jag längtar efter att använda: Hvor er toilettet? Jeg dør hvis jeg ikke kan tage trykket. Min tisse blære sprænger alvorligt snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar