onsdag 14 april 2010

Så kan det gå! sa Herr blå.

Jag sitter inne på Felsms.com och skrattar runt åt olika, minst sagt pinsamma, sms när det plötsligt plingar till i min mobil:
"Hej kan du hjälpa till på 1:a maj fälttävlingen som terrängvakt. Lörd och/eller sönd. Man får sitta två vid ett hinder om du har nån kompis som vill oxå. Hälsn *namn* ."

Jag kollar upp numret och det visar sig tillhöra en 28-årig hästtjej som vill att jag ska vara vakt på någon hästtävling - i Tranemo. Nedanför Göteborg! Jag klottrar snabbt ner ett svar:
"Njae.. Eftersom jag bor i Jämtland så är det väl aningen långt att åka dit, men tackar som frågar. Haha, du har skickat fel va?"
Inom ett par minuter har jag fått ett svar med texten:
"Oj, Hoppsan va visst en siffra fel! Försöker igen..."

Jag önskar henne lycka till och där avslutas vår aningen märkliga konversation. Nu sitter jag här och flinar för mig själv. Jag tycker att felsms är bland det roligaste som finns och att jag får ett sånt sms under tiden jag läser om andras felsms, jag menar... Hur är det möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar