onsdag 2 juni 2010

En kyss i rusningstrafik...


När jag var i Stockholm och praoade förra året så såg jag den här texten på ett broräcke bakom busshållplatsen. Dessa ord har cirkulerat i mitt huvud sen dess. Jag gillar dom på något vis – samtidigt som jag inte alls förstår vad det är som menas. Vad är egentligen budskapet? ”En kyss i rusningstrafik..."

Är det poetiskt? Är det någon form av ett argt meddelande? Är det bara på skämt? Är det namnet på en grupp; ett MC-gäng, en kristen sekt, ett band, sjuårige Niklas pokemonklubb, någons blogg eller en skola? En hälsning till alla stackare som sitter där i dom långa köerna och värnar på att få komma några meter framåt? Är det en rad ur en sångtext? Är meningen inte färdigskriven? Är det ett personligt brev till någons käraste? Det ser ut som att det är gjort med hjälp av en mall, är det så? Jag vet verkligen inte och kanske är det mig som det är fel på. För om det är självklart så får ni gärna tala om det för mig: Vad menas med "En kyss i rusningstrafik..."?

Jag gillar i alla fall hur det låter, det känns jävligt rätt bara.
En kyss i rusningstrafik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar