tisdag 19 oktober 2010

Tankeläsning

Det är mycket jobb i skolan nu och eftersom jag har extremt höga krav på mig själv så blir det extra jobbigt.
Jag köpte en VeckoRevyn för några dagar sen för att koppla av lite – men har inte hunnit läsa den förrän idag. Jag tittar igenom tidningen och när jag kommer till horoskopen så letar jag snabbt reda på mitt där jag läser detta:

"Nöjesliv och kanske en resa kan fungera bra, särskilt innan 21/10. Men egentligen är det du behöver nu lugn och ro. Du blir stressad och trött av minsta lilla och har dessutom en tendens att ställa enorma krav på dig själv, både hemma och i yrkeslivet. Försök varva ner lite."

Helt ärligt så är det skrämmande, och komiskt, hur mycket det är som stämmer. Jag funderar faktiskt på om mamma har mutat tidningen och betalat dem för att skriva just så eftersom jag inte lyssnar på henne..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar