måndag 27 april 2009

Olyckan är mitt andranamn

Just nu haltar jag omkring som en gamling med knäproblem. Jag flög nämligen över styret på cykeln idag och landade efter något varvs snurrande på rygg. När jag efter ett bra tag äntligen lyckas resa mig upp från vägen upptäcker jag att jag blöder från båda benen, vänster armbåge och höger handflata. Jag lyckades även slå i knät i styret så att det är helt blått och svullet nu. Problem att röra sig nu? Skapligt, ja!


I Lördags åkte jag Skut Skjutet i Åre, och jag gjorde även där årets snyggarst vurpa...! Eftersom det var 17 grader så tog jag av mig handskarna, och det var även ganska slaskigt och guppigt överallt, men det funkade helt okej faktiskt. Tills vi kom till den brantaste, blötaste och guppigaste *lätt överdrift* backen.

Jag inser försent att jag kör för fort. Försöker jag stanna eller bromsa kommer det gå åt helvete direkt, men om jag däremot försöker svänga en tvär sväng så finns det en chans att jag klarare det, om jag har tur alltså.

Turen var inte alls på min sida så även detta gick åt helvete. Skidan hugger i ett av guppen, och jag hinner tänka: "Fasen! Nu dör jag!" innan den löser ut sig och jag faller handlöst ner mot marken. Sen glider ner längs backen i en lite annorlunda variant av Anja Pärssons "sälen" och försöker stoppa farten med händerna (i denna stund ångrar jag djupt att jag tod av mig handskarna några få minuter innan, för shit vad ont det gör i händerna!). När jag närmar mig slutet av backen lyckas jag äntligen stanna farten, vid liv.

Jag sätter mig upp och torkar av mina iskalla, snöiga och smått blodiga händer. Eftersom jag nu har munnen full av snö efter min lilla åktur spottar jag ut den och tömmer tröjar (8XL) på en 30x30cm snöklump. Ingen i min snälla familj har dock märkt att mina skidor ligger i mitten av backen, men det gjorde tack ock lov en annan snäll tjej, just då kan man inte påstå att jag hade någon större lust att vandra upp för backen igen och hämta dom.


Så otur kan man nog lätt kalla allt som händer mig nu. Plus att det är vår. Våren är fasen det värsta som finns! Pollenallergin slår till innan man hinner säga skidbacke, nää usch! Våren är bara en enda lång väntan på sommaren, och hösten är bara en väntan på vintern. Helt överskattade årstider alltså.
vem var det som sa att våren är underbar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar