söndag 11 oktober 2009

Dag 2

I morse vaknade jag klockan 7.30 av trafiken utanför fönstret.
"Shit!" tänkte jag. "Är det fest nere vid Hängbron?"
Egentligen borde jag inte vakna eftersom jag sover med öronproppar, men som vanligt hade jag tagit ur dom i sömnen.

Men, idag åkte vi ut till Ekerö för att hälsa på släkten. När vi står och vänter på bussen ser vi fyra polismotorcyklar och 3 polisbilar. Senare bli bussen omkörd av yttligare två polisbilar och två civilpoliser, och som om inte det vore nog så kommer det en polishellikopter!
Jag vet inte säkert vad det var, men jag har hört att det var en man som hotade en kvinna i någon lägenhet. Mysko..!

Väl framme blir Lilleman ganska hängig och det visade sig att han hade 39 i feber, stackaren! Ett nytt hus har dom också hunnit få fram sen vi var där sist. Det är nog minst 4 gånger så stort, allvarligt eftersom det förra huset var mindre än deras garage, och jättefint.
Resten av dagen rullar på i lugn takt med allt från pärlplattor och teckningar till kurragömma och film.

På väg hem pratar vi, konstigt nog för att vara oss, med busschauffören. Samtalet kommer in på ämnet Jämtland och han berättar om att han har varit där på semester i somras, 2½ km från där jag bor! Är världen liten eller?

Även idag lyckas mamma kläcka ur sig något utöver det vanliga på tunnelbanan.
Mamma: Här är Torhildsplan, där kan vi kliva av om vi vill.
Jag: Och gå genom parken? Den parken som man aldrig skulle gå genom som tjej? Nu på kvällen?
Mamma: Jaa, men när man är så gammal som jag är man bara glad om någon vill ha en!
En ung kille som sitter lite längre bort och har hört hela samtalet stirrar ner i golvet och försöker dölja att han skrattar.
Jag: Men mamma! Hahaha..! Fast jag tror nog att du är den största faran här.

I morgon klockan 9 börjar jag 'jobba' på Expressen, så det ska bli kul. Fast, nervös är jag såklart!

2 kommentarer:

  1. seriöst?? snackade ni med busschauffören? :O andreeea, så gör vi INTE i sthm :P

    SvaraRadera
  2. Seriöst?? Känner inte du min mamma? :O
    Feliiiiiicia, min mamma + extremt social busschaufför = mycket prat!

    Och ...... Mamma har bott i Stockholm i 22 år, och HON gör det ändå!

    SvaraRadera