lördag 10 oktober 2009

Lalalalala, tååååååg

Om 20 minuter bär det av mot Sundsvalls tågstation, med slutstation Stockholm.
Jag är inte en sån person som packar allt i sista minuten, jag är en sistasekundenpackare! Alltså, jag har fortfarande inte packat klart riktigt.

Min resväska väger 9kg, min dataväska väger 6kg och så Petterväskan på det. Mycket? Nja, inte för att vara mig. Min kompis undrar om jag ska byta kläder 37 gånger om dagen, och det ligger något i det faktiskt. Men det ska bli intressant att se hur det kommer gå i Stockholm, jag gissar att det kommer bli svårt att ta sig till lägenheten med min lilla packning..

Så finns det någon vänlig själ får du gärna komma och hjälpa till att bära. Bor alla vänliga själar i Jämtland? Spring då då!

Nej, men i alla fall. När jag var 2½ år och åkte på en av mina första riktiga semesterar skrev jag en sång som gick:
Nu ska vi på turné, och ingen ser oss mer. För vi ska bo i huusvagn, för vi ska bo i huusvagn. Hurra, hurra, hurra!

Så om ni ser/hör en tjej med 15kg packning på tåget, som gärna sitter och sjunger föregående sång, då är det troligtvis jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar