måndag 5 oktober 2009

Låt den rätte prata eller håll tyst, Andrea's visdomsord

Jag gissar att alla som läser min blogg redan vet detta, och många har hört, så pratar jag verkligen näst intill oavbrutet. Jag skulle väl inte kalla min klass lugn precis, men på morgonen så brukar dom flesta vara ganska tysta, med några undantag.

Idag skulle vi bestämma saker som har med klassresan att göra och jag var uppmärksam på vad som sas. Efter ett tag började det bli ganska livligt vid ett av borden, så jag tar saken i egna händer...

Jag: Men håll tyst för fasen!
En av dom pratglada: Jag försöker!
Jag: Det är bara att stänga käften!

Faktiskt så vet jag inte var som var roligast i detta ögonblick. Att det är jag av alla som säger åt folk att vara tysta, att personen försöker att hålla tyst eller att alla blir tysta.

2 kommentarer: