måndag 5 oktober 2009

Matakuten, hjälp...?

Jag brukar inte gnälla på skolmaten .... -Okej, vem försöker jag lura? Vi börjar om!-
Ibland händer det att jag gnäller .... -Äh, ett till försök!-
Jag brukar riktigt ofta gälla och klaga över hur vidrigt äcklig skolmaten är .... -Där satt den!-

Okej, jag vet att barn i Burundi svälter och så, men vilken normal unge gnäller inte på skolmaten? Jag menar, vi är bortskämda snorungar hela bunten som inte uppskattar vad vi faktiskt har. Mat för hela 7 kr, det känns riktigt bra! Att fångarnaa mat kostar mer är bara en bagatell. Så nu ska jag ändra inställning:

Kaviarfisk: Härligt!
Blodpudding: Mums!
Lever: Härligt mumsigt!
Kroppkakor: -Tänk på barnen, tänk på barnen- Underbart, härligt och mumsigt!
Broccoligratäng: Underbart, härligt, mumsigt och otroligt ......

Nej, jag kommer alltid vara en bortskämd snorunge som klagar över skolmaten..

2 kommentarer:

  1. men vaddå, kroppkakorna var ju riktigt mumsiga! <3

    SvaraRadera
  2. Nej Ida, kroppkakorna var inte alls mumsiga. Broccoligratängen, å andra sidan... <3

    Jag blir ledsen, också. Jag får inte klaga på att andra klagar, men du får klaga på att du klagar på att du klagar OM att du klagar ;)

    SvaraRadera