tisdag 29 september 2009

Hur tänkte jag egentligen nu då?

Om jag inte är helt ute och yrar på en cykel så har vi haft en kvinnlig busschaufför i lite mer än ett år nu. Hon är riktigt cool och jag har så passande gett henne smeknamnet 'Busstanten'.

Idag när jag satt på bussen som vanligt så ringde hennes telefon och hon svarade med ett namn.
Vänta, tänker korkade jag. Heter hon något?
Jag smsar på stört 1/4 av mina kontakter och berättar den stora nyheten om hennes namn. Jag vet inte varför, men av någon anledning kom jag i den stunden på att jag på fullt allvar har trott att den stackars människan var namnlös.

Jag börjar fundera på det. Varför har jag inte vetat hennes namn när jag har pratat med henne ett flertal gånger? Varför har även mina kompisar trott att hon har varit namnlös. Har jag någon form av felkoppling uppe i skallen? Och den viktigaste frågan, när kommer det snö?

I morse när jag kollade på termometern skrek jag av glädje, det var minusgrader!
Hösten är den absolut värsta årstiden, och jag vet att jag har sagt det förut men den är helt överskattad. Regn, halvkallt, halvvarmt, inget bad, ingen slalom, ingenting. Men efter ett tag kommer det några cm snö som hinner smälta bort innan jag hunnit tänka. Men vad spelar det för roll? Snö är underbart i vilket fall!

Förra året åkte jag snowboard, på ca 2 cm snö i och för sig, den 29 oktober.
Så tack, men nej tack. Bort med hösten och denna jävla skit... Vinter åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar