lördag 26 september 2009

Världen utanför Spotify

Under en längre tid har jag märkt att det snackas mycket om Spotify, riktigt mycket. Jag är som vanligt efter alla andra och förstod sent vad det där var.

Jag har försökt med att nicka när alla pratar om hur bra det är och så fort någon undrar varför jag inte har det så svarar jag något i stil med "Men, det kostar och på Youtube kan man ju se filmerna också. Och dessutom lyssnar jag nästan aldrig på musik på datorn."
Såklart protesterar folk och säger att det visst kan vara gratis, om man bara blir inbjuden och bla, bla, bla... Okra sånt, har jag tänkt fram tills idag.

Idag sa nämligen en viss person: -"MEN! Vad är du för tjej som inte har spotify? Där kan du ju lyssna på våran musik!"
Jag körde med min gamla vanliga: -"Jag lyssnar aldrig på mdatorn utan på mobilen, och har inte råd att köpa och bla, bla..."

Till skillnad från andra gånger hade jag bestämt mig. Jag skulle hänga med. Jag skulle förstå! Jag skulle aldrig mer vara utfryst ur samhället igen! Jag skulle skaffa Spotify!
Så jag erkänner, han lyckades få bägaren att rinna över och övertyga mig. Så jag kanske föll för grupptrycket och gillar Spotify nu, men handlar det om Twitter nästa gång, då ger jag inte vika!

1 kommentar:

  1. ?????????????
    HAHA? lysssnar du inte på musik då du sitter framför datorn? D: ............. jag vet inte vad jag ska säga. hhähähähehehh
    jaja, det är väl inte direkt nån stor grej med spotify x''D det är bara asbra när man typ, vill lyssna på en låt utan att behöva ladda ned eller använda youtube. ;pp

    SvaraRadera