tisdag 23 mars 2010

Ey, ljushuvuden! Det är till er!


Inom loppet av två månader har jag varit på två begravningar och nu i helgen dog ännu en person. Jag börjar faktiskt undra om Gud, Jesus, Tomten, Spöket Laban, Buddha, Allah och alla de som bestämmer inte har något annat att göra.

Varför måste ni döda alla personer i min närhet? Snälla, skaffa er en hobby! Nehe, ni kommer inte på någon? Men ni kan ju inte bara retas med mig. Det är knappast riktigt kul? Jaha, det är det? Förlåt, jag misstog mig. Men vi kan väl kompromissa? Inte det? Snälla Adam och Eva, sluta dra Jesus i håret och lyssna på vad jag har att säga istället. Om jag ger er tips på olika aktiviteter ni kan syssla med då? Sticka? Inte det? Okej, men fotboll då? Eum.. Slalom? Skapa fred? Inte aktuellt för tillfället, det var ju tråkigt. Banka in lite vett i Sverige Demokraterna? Inte bara de som behöver få vett inbankat? Okej, okej, jag fattar piken! Jättekul, verkligen Allah… Men vet ni? Fortsätt hänga efter mig då om det är så kul! Tack, tack, fint att ni i alla fall applåderar.

Om någon undrade så var det inte meningen att jag skulle blogga, det bara blev så. Jag skulle göra allt annat som jag brukar göra på tisdagar:
Sticka kläder till fattiga barn, samla in pengar till skolan, värva folk till min alldeles egna förening SRIS (Stördas rätt i samhället), predika i kyrkan, jobba, diska, tvätta, skotta gården med en tesked, blåsa bort all is på vägen, stoppa matfusket, jobba med extrauppgifter, etc. Ni vet det vanliga,

Så tack och hej för mig!
Och glöm inte att gå med i SRIS mina vänner! De första 57 medlemmarna får en pottvärmare och eldriven öronrensare på köpet, så skynda er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar