tisdag 11 maj 2010

((Därför hänger man ut sin egen pappa i bloggen.))

Idag fick pappa i uppdrag att köpa rakgelé till mig inför Danmarksresan och tro på sjutton att han misslyckas. Det han kommer hem med är nämligen rakgelé för killar. Jag förstår inte, det syns väl om det är för tjejer? Tänk rosa. ROSA!

När han kommit med förklaringen "Men det var det enda de hade." fick jag nog. Jag, nyvaken som jag var, förklarade klart och tydligt för honom att jag är tjej och alltså inte så pass maskulin. En tjej med bröst som ska raka mina ben - inte skägg eftersom jag nämligen inte har ansiktshår. Och att det är samma sak att komma hem med rakgelé för män till ens 16åriga dotter som att köpa morötter för att gurkan är slut.

Jag kan se hans min framför mig när han inser att det är slut på tamponger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar