måndag 10 maj 2010

.... och där gick det över styr!

Som tjej hör det till att packa med sig mycket kläder när man ska bort, va? Precis. Men jag börjar nu tvivla om jag håller mig innanför dessa klassiska ramar.

Packning till Danmark, torsdag-söndag:
* En regnjacka, en "vanlig" jacka och en skinnjacka.
* Ett par jeans, ett par jeansshorts, ett par mjukisbyxor, ett par leggings, ett par regnbyxor och så sovbyxor.
* En hoodie, en "vanlig" tjocktröja och sovtröjan.
* Två linnen, en långärmad tröja (... kommer bli med ...)
* Underkläder i massor, sju par strumpor och bikini (tillägg badshorts)
* Två par skor.
* Plattång, smink, handdukar x2, hår- och badprodukter, linser och glasögon, solglasögon, mössa, sjal, öronproppar, musiktillbehör, en ryggsäck och min älskade Petter-väska, bok, tidning, pengar, kamera, Alvedon och Ipren, åksjuketabletter, vattenflaskor ....

Ni fattar poängen? Listan är oändlig och jag börjar bli orolig över mitt sinnessjuka packningsbeteende för en resa på fyra dagar. Det kan knappats vara fullt normalt!

Jag ser mina vänner skutta förbi med en liten ryggsäck. En ryggsäck som innehåller kläder för en veckas utlandssemester. En ryggsäck som inte skulle rymma halva mitt handbagage. Själv kommer jag med min 60-liters, knallrosa resväska för en natt borta.

Passande nog placerar jag detta inlägg under "Problem". Men det får prata om imorgon när det är dax att hälsa på Farbror Psykolog. Min receptbelagda medicin är nästan slut vilket kan få allvarliga konsekvenser. Hoppas han har kakor. Psykologen alltså. Inte tabletterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar