torsdag 27 maj 2010

Fast för evigt, i ett nytt begrepp

Jag sitter här vid datorn, planerar att jobba lite, kollar på 50 Cents viktras, jobbar lite, kollar in roliga klipp på Youtube, lyssnar på en och annan gammal nostalgisk låt på Spotify, och plötsligt händer det. Av någon anledning klickar jag mig in på Sneakers n Stuff.

Jag är fast! Denna underbara hemsida - hur kan något så vackert vara så ont på samma gång? Den ena skon - finare än den andra. Priserna är högt över min nuvarande skobudget, ändå drömmer jag. Jag bläddrar. Granskar. Varje liten sko ska ses och bedömas. Jag är i himmelriket. Plötsligt väcks jag ur mina osannolika tankar. Jag klickar snabbt ner sidan. Nu sitter jag här istället och erkänner: Jag är skomissbrukare! Men jag ska sluta, okej?

40 minuter kvar till alla bra program börjar på TV. Man kanske skulle surfa in på någon kul sida.. Varför inte Sneakers n Stuff?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar