onsdag 26 maj 2010

Ooh aj, aj, aj, aj, POFF!

Om jag hade haft Facebook i nuläget hade jag med största sannolikhet startat en klubb, vars huvudsakliga syfte är att bojkotta pollenallergi. Jag hade med rask fart uppmanat alla allergiker att skriva sina namn på den där protestlistan som innan julimånad ska skickas in till regeringen. Regeringen kollar sedan igenom klubbens krav och väljer att kompromissa med oss:

Dom tar bort exakt allt pollen från och med sommaren 2011 om vi lovar att vara statister i Fredrik Reinfeldts självbiografi "Jag och min sten - vi ska bli politiker!" som ska framföras på Intiman i början av nästa år. Efter dagar av tvekande så bestämmer vi oss, vi ska ställa upp i Freddans - aningen konstiga - show.

Sommaren är slutligen här och allt pollen är borta! Vi anti-pollen kämpar skuttar lyckligt omkring ute i det varma sommarvädret för första gången utan rinniga näsor och kliiga ögon. Vi hurrar glatt i kör: ”Allt pollen är dött - allergikers frihet är fött!”

Men det finns bara ett problem i denna annars tvättsäkra plan.... Jag har inte Facebook.
Åter till rubriken: ooh aj, aj, aj, aj, POFF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar