tisdag 18 maj 2010

Kort och godt,

Efter att ha kommit hem från regniga Köpenhamn till ett snölöst Jämtland med 25 grader i skuggan börjar man fundera varför man egentligen åkte bort. Svaret är förstås enkelt: För att umgås och roa sig med världens fränaste klass.

Tivolit var kul och jag fick chansen att briljera med mina engelskaskills. Enda problemet var att alla menyer var skrivna på Danska vilket resulterade i att en mycket hungrig Andrea skrek "Vad fan! Jag kan inte läsa det här jävla skitspråket!!" för att sedan stampa iväg från uteserveringen. Men lugn, bara lugn, jag fick i mig mat. Pizza närmare bestämt. Men inte vilken pizza som helst utan äkta Italiensk Pizza! Jag gjorde misstaget att fråga efter ananas – och jag tror aldrig att jag har fått en mer dömande blick än när den lilla italienaren spärrade upp ögonen och svarade "No, no. Only Italian here!"
Jag tänkte klaga på att kocken minst sagt såg Dansk ut och inte alls var "only Italian", men jag lät bli.

Nej, nu väntar hockey-VM på mig. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar