torsdag 10 juni 2010

It's the final countdown.

Nu är det the final countdown – på riktigt!
Jag var entusiastisk. Jag kunde inte sluta tänka på att imorgon: då slutar jag grundskolan. Det pirrade i hela kroppen. Jag var som i en delad längtan. Jag både ville sluta, samtidigt som jag skulle sakna gemenskapen som så länge funnits. Det kändes kul: att stå där allihop en sista gång. Att kramas. Att se minerna på personerna som man delar ut rosorna till. Att bara vara. Nu är det bara ångest i min 160 cm höga kropp. Jag insåg precis – till min fasa – att jag inte kan hela sången som vi nior ska sjunga i kyrkan i morgon.

Får man svära? Bra, tack! För här kommer det: SATAN!

Förresten: Jag köpte 30 rosor, gissa vad alla kostade? 650 kr. SEXHUNDRAFEMTIO RIKSDALER! Får man svära? Bra, tack! För här kommer det: SATAN!

8 kommentarer:

  1. Du borde ha plockat blommor från dikeskanten!!

    SvaraRadera
  2. Attans! Det tänkte jag inte på...

    Jag får göra det på Studenten istället: Ge alla – nej, bara nära vänner ska få – en maskros vardera.

    SvaraRadera
  3. 30 rosor... o.o Herregurka.

    SvaraRadera
  4. 650????????+ mina kostade 225 och jag köpte med precis 30 :o

    SvaraRadera
  5. Ida, köpte inte du såna här flerpack då? Vi köpte blommorna per styck. Men men, man går bara ut 9an en gång!

    SvaraRadera
  6. gissar på att andrea köpte på hammarstrands blomsterhandel, medan vi andra som fick de bättre, billigare blommorna, köpte på åsas blommor.

    SvaraRadera
  7. men ändå...............650 för ett par blommor liksom ;o
    elin: jag köpte av Åsas såklart! :))

    SvaraRadera
  8. Jag vet, aningen mycket! Men vi hade presentkort på 200 kr som inte funkade på Åsas också så lite billigare blev det. Men när vi var inne och frågade hur mycket hon tog för rosor så var det dyrare än på blomsterhandeln.

    Men sak samma - vi kan alla konstatera: Era blommor var billigare än mina.

    SvaraRadera