torsdag 7 oktober 2010

Tävlingsdax!

Var på badmontonträning idag och jag bestämde mig helt enkelt för att vara med i tävlingen Distriktsfjädern nästa lördag här i Östersund. Det finns faktiskt en hel del saker, förutom min tränare, som övertalade mig.

För det första; Det finns en del andra nybörjare.
För det andra; När jag förlorar kan jag kontra med "Äh, jag har bara spelat i fyra veckor!" – och plötsligt så verkar man mycket bättre… Eller ja, inte lika värdelös.
För det tredje; Väntar jag längre tills jag tävlar första gången så kan jag inte använda den klockrena repliken ovan.
För det fjärde; Vad är det värsta som kan hända? Att jag förlorar – ”och det är ju ingen big deal.”
För det femte, och detta är den största anledningen; Alla får medalj!

Alltså förväntar jag mig nu en stor hejarklack som bygger pyramider, har pompoms, sjunger klockrena ramsor, viftar med diverse plakat, bär Andrea-träjor osv. Ni vet, diskret och simpelt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar