onsdag 24 december 2008

God Jul!

Nu sitter man här som ett litet barn och hoppar av glädje över att det är jul. Det sägs ju att nån gång runt midsommar är det den längsta dagen, struntprat! Det måste väl ändå vara julafton, i alla fall för -15 åringar, inte sant?
För tänk hur länge man har väntat och väntat och väntat, på att tomten ska komma så man kan öppna sina julklappar. Och det är samma sak år ut och år in. Så varför inte döpa om Julafton till Väntafton. Det skulle nog funka riktigt bra tror jag, Annandag Vänt, Vänttomten, Väntskinka, Väntgranen och så har vi ju Väntgodis!

Nu får ni ju inte tro att jag inte gillar julen, för det gör jag verkligen, men det är faktist så att julen är en enda lång väntan och en längtan. Längtan efter paket och allt sånt.

Ovh nu sover man ju i alla fall till kl 9 (som är TIDIGT för mej), annat var det när man var liten. Jag minns att mamma tvingade mej att ligga kvar i sängen och inte fick gå upp förrän kl 6, och det ska tilläggas att jag vaknade senast kl 5!


Men nu ska jag sluta tjata om det. Och ha en riktigt GO JUL allihopa!

1 kommentar:

  1. Hej hej. Kikar runt lite bland bloggar.

    Lämnar ett litet spår då jag själv tycker det är trevligt när mina läsare gör det.

    Hoppas du haft en mysig jul och kommer få ett gott nytt år.

    Minaya

    SvaraRadera