tisdag 17 mars 2009

En blandning av lycka och nervositet... =D

Idag insåg jag att jag kan bli extremt nervös! Eller, nervös är väl en grov underdrift, men jaa....

Det är få gånger jag har varit såhär nervös och just nu kan jag bara komma på två stycken. Det ena var när jag (och Nilla) skulle sköta ljudet på Allt För Byns PRO-föreställning och den andra var när jag skulle intervjua Petter i Krokom.

Och jag hatar det verkligen! Hur mycket jag än försöker så går det bara inte att få bort nervositeten, den sitter kvar där och stör. Men jag har också lärt mig att inte skjuta upp saker som gör mig nervös, bättre att få det gjort så slipper man oroa sig längre en vad det behövs.

Men jag lider dock också av en "efter-norvositet", som oftast är värre efter än vad det är före. Konstigt, för hur ofta är det något "farligt" jag är nervös över? Nää, precis. Aldrig!
Men även om jag inte är nervös så ofta så är det alltid överdrivet när jag väl är det... Som om jag måste ta igen det jag missat tidigare....

Så mitt försenade nyårslöfte är att inte vara nervös. :)

1 kommentar:

  1. jag är nervös minst en gång per dag av värsta löjliga skälet x'D JÄMT alltså x))
    så sluta GNÄLL för dina två gånger som du varit nervös va ! 8>

    SvaraRadera