söndag 8 mars 2009

Tillbaka till verkligheten

Jaha, imorgon börjar skolan igen.. Tillbaka till verkligheten och skiten. Varför är livet så tråkigt? Gamla tråkiga rutiner som upprepas dag ut och dag in.

Alla vuxna säger: "Njut av att vara ung! Allt är så bra då..." Men minns ni inte hur jobbigt det var att vara tonåring? Allt är inte så jäkla enkelt när man är 15 år! Det är tufft...! Det är verkligen det!

Jag inte är deprimerad och jag har många vänner så jag har det egentligen bra, men ändå är det inte alltid så roligt när man har mycket att göra i plugget och andra problem. Även om problemen är små så kan det vara just dom sakerna som knäcker en helt. Bägaren rinner över helt enkelt.

Så livet är hårt även för oss unga! Ni har det stressigt på jobbet, vi har det stressigt i skolan. Men ni har det stressigt PÅ jobbet och är ni i alla fall lediga när ni kommer hem på kvällen, men är det inte för oss! Vi har prov, läxor, hemuppgifter som vi måste göra för att klara oss framöver i livet.
Så om inte ni minns det jobbiga med att vara ung, bra, kul för er... Men det är inte alltid så lätt!


Men saksamma, såhär känns det i alla fall att börja skolan igen:
+ träffa allt folk och.... jaa, de var allt
- Jaa, vart ska man börja? Prov, läxor, sura lärare, bussresor, vidrig skolmat, väckaren ställd på 06:30....
Jaa, listan kan göras oändlig..


Jag ramlade även i backen igår när vi körde offpist-backen (jaa, det finns faktist en sån, den brevid slörtlopps-backen vid 5an), så nu kan jag knappt röra nacken. Sånt är alltid härligt. Sista dagen på lovet och så kan man inte göra något annat än att bara ligga och vila nacken.

Men jag har för mig att det är Elevens val på tisdag vilket alltid är ett plus, så håll tummarna att min nacke är bättre så att jag kan vara i backen.

Men nu måste jag gå och lägga mig, annars kommer jag vara sjukt trörr och sur imorgon, vilket Jolin kanske inte tycker är så kul på bussen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar