torsdag 11 juni 2009

Opps I did it again

Idag slutade jag runt halv 1, det var riktigt skönt! Jag fick även skjuts hem av en kompis mamma så jag slapp vänta på halv 2-bussen. Skönt det med.

När jag kommer innanför dörren frågar mamma om jag inte tog in posten, 'Näe, men jag kan gå och hämta den!' svarar jag och springer ut genom dörren i min knallrosa jacka. Jag hoppar ner för trappan, skuttar förbi husknuten och gör en piruett förbi vår bil, sen kollar jag bort mot brevlådan och upptäcker det. Ca 20 meter längre bort står en vit bil parkerad, och föraren ser skapligt chockad, men mycket road, ut. Jag stannar på fläcken och utan att tänka en sekund vänder jag mig om och springer för allt jag är värd tillbaka in i huset. Väl inne inser jag hur korkat det var.

Inte nog med att jag kommer dansande fram över uppfarten, jag springer tillbaka i full fart också,. Jag undrar vad stackaren tänkte!
Men jag fattar verkligen inte varför jag gjorde det! I vanliga fall brukar jag inte skämmas, men idag gjorde jag tydligen det. Handla först, tänka sen typ.
När jag kommer innanför dörren denna gång ramlar jag bara ihop på golvet och viker mig i världens skrattanfall. Mamma undrar vad som har hänt och jag gör allt för att förklarar mellan mina skratt.

Någon minut senare går jag ut ännu en gång för att hämta posten. Men denna gång har jag 'bytt' utséende till en turkos jacka och hästsvans, ihopp om att inte bli igenkänd.

1 kommentar:

  1. hahah, sånt där händer mig ofta. .__.
    speciellt då jag är ute och fotograferar och inbillar mig sjuälv att det inte kommer världens fetaste bil-kö bakom mig<3<3<3<3<3

    SvaraRadera