lördag 14 november 2009

Dagens WOW,

För en liten stund sen kände jag för att kolla vad mina föräldrar egentligen kan om hiphop. Mamma gillar musiken och kan en hel del och pappa ... är pappa helt enkelt, fast han tycker vissa låtar är bra och gillar Petter, Thabo och Ramo. Så trots allt hade jag höga förväntningar.

Jag går in i TVrummet och spelar upp Jag Skrattar Idag med Ison & Fille för pappa.
Jag: Vilka är det?
Pappa: Men det är ju Ison och Fille!
Jag kollar storögt på honom som om han kom från en annan planet och pappa ler stolt.
Jag: Shit! Kunde du?? High five pappa!

Jag går bort till mamma som kan det mesta och spelar upp Medlemskort med AFC.
Mamma under introt: Eeh.... Petter?
Jag svarar inte utan väntar på att hon ska lösa det.
Mamma: Nej, men, men! Jag vet inte!
Jag säger fortfarande inget.
Mamma: ÅÅH! Ska vi gå upp och kolla på rallycrossbilar? Och så kan du säga vems bil det är?
Jag: Ja gärna!
Jag spelar upp en annan låt med AFC i hopp om att hon ska klara det nu, förjäves.
Jag: Men, det är ju AFC!
Mamma: Jaa, men .... det hörde inte jag.
Jag vänder mig om för att lämna rummet, besviken.
Mamma: Men det är ju "Ajson, Fille ...."
Jag: Här i Sverige pratar vi minsann svenska! Det heter mat-E-rix, inte Matrix. Sverige Demokrater!
Mamma: Hehehe, du är rolig du!
Jag: Jag vet!

Det är med en tår i ögat jag skriver detta. Helt allvarligt trodde jag att mamma skulle klara det, och pappa skulle misslyckas. Sak samma att mamma också klarade Jag Skrattar Igad, jag hade fel, grattis pappa! Och jag gissar att det är radios och Knä-Kims förtjänst att han klarade det, inte min. Men här behövs inga Idolvinnare i familjen eller mattegenier, jag är stolt på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar