fredag 13 november 2009

Inpuls: Ishotellet och Norsk medborgare, nästa!

Jag funderar helt allvarligt på att bli norrman (/kvinna) eller kanske finne. Inte dansk i alla fall, det skulle helt enkelt inte fungera. Språket tillexempel, det är kört redan där. Så norsk får det nog bli

Jag skäms kort sagt över att vara svensk! Först åker underbara, världsbästa Jon ur Idol, sen åker gudomliga Rabih med ögonen och leendet också, som faktiskt var anledningen till att jag fortsatte följa Idol. Och vad händer idag då? Jo favorit Eddie, Snygg-Eddie blir utröstad. Jag vet, jag vet, det låter ytligt. Men jag är tonårstjej, det är naturligt, faktiskt. Men om jag ska vara helt ärlig så sjöng dom bäst av alla! Typ..

Sen finns det många saker man kan störa sig på och skämmas över. Till exempel Måns Möller och hans program Cirkus Möller, det är helt sanslöst! Caroline Af Ugglas är en annan person jag har svårt för, men hon är den hon är och det gillar jag. Så hon får vara kvar, men Måns? Jag undrar om Danmark vill ha honom? Och när jag ändå är igång, varför inte utvisa Svirige Demokraterna? Vi skulle kunna bygga en "ö", och där kunde dom sitta i folkdräkt med sina blonda små barn, äta köttbullar och kolla på Pippi Långstrump, och samtidigt hata alla andra kulturer och människor.

Men om jag och mina vänner är pinsamma, vad är då dessa personer? Den första är bara konstig, tvåan är mycket speciell och den sistnämnda gruppen är rent av dumma!

Nej men, nu ska jag tröstäta ..... nej, det ska jag inte! Men jag vill åka till Ishotellet i Jukkasjärvi, det verkar som en cool grej, ice cool. Någon gång i framtiden, maybe, kanske, troligen, hoppningsvis, storfis...
Känner att jag är övertrött och därav har stavningsproblem (ha överseende tack!), så jag ska nog sova nu.. ELLER ringa en kompis och planera resa till ishotellet. Bara inte Rabih är där samtidigt, man vill ju inte att allt ska smälta, eller nåt sånt.
Så sova eller kompis, sova ... kompis ... sova ... kom.. kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar