måndag 2 november 2009

Livet leker...

Just nu i skrivande stund tror jag inte att mitt liv kan bli bättre. Skolan har precis börjat och idag fick vi reda på att vi skulle ha ett engelskaprov, imorgon! Som pricken över i;et sprider bonden koskit på *lägdorna runt omkring, är jag sjuk, vilket jag har varit sen slutet av augusti, och så är min mun på ett ungefär dubbelt så stor som den brukar vara. Anledning? Jag åt kiwi! Och jaa, jag vet att jag inte tål kiwi, men om jag äter det riktigt snabbt så märks det inte förrän jag nästan har hunnit äta upp hela. Smart, jag vet, det var så jag föddes..

Nu är det dags för min blogg att bli en ......... modeblogg!
På lovet var jag i stan och köpte bla tre par höst/vinterskor;
+ Jag behövde verkligen nya skor och så är dom snygga!
- Se föregående punkt, snygga skor på landet? Nja, det funkar till viss del. Och sen så har vi ju skavsår och skavsår, och nämnde jag skavsår?

Jag har även köpt tre par glasögon;
+ Jag behöver verkligen nya glasögon, dom är snygga och så är det bekvämt!
- Såklart när jag gör någonting så blir det fel, FEL, FEL. Glasögonen är på något vis 'felvinklade' och jag ser såklart suddigt, jäkla synfel! Men det fetaste minuset är nog att jag hatar att ha på mig glasögon, bland folk jag inte känner alltså! Jag vet inte varför, men av någon anledning känner jag mig obekväm i det, det kan möjligen bero på att jag ser ut som en dum fiskpinne i dom. Okej, jag vet inte om dum fiskpinne är rätt ord, men snarare smart nånting... Så det kanske är just det som är problemet, jag ser smart ut! Tack Gud, Tomten och Ronald McDonald för att linser finns!

Nej men allvarligt så är livet ganska ...... normalt och tråkigt just nu, men det ska jag ändra på. Jag ska, -eum... alltså? eeh.. typ..ja!- jag ska fasen lära mig finska!
Hjälp?
* För er lite efterblivna stadspersoner så betyder lägda ungefär samma sak som äng/åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar