tisdag 3 november 2009

Så kan man också se ut...

Jag har funderat på en sak .... Okej, det har jag inte, men det fick mig att låta lite smart. Och det är jag ju, lite smart!

I början av dagen fick jag ett sms av mamma som löd ungefär såhär;
"Ska vi ta kort hos Hasse efter frissan? För epa/traktorkortet?"

I alla fall... Jag var hos frissan, inte så speciellt. Jag gjorde som vanligt, rakade av allt hår utom luggen och en liten fläta där bak och färgade allt morotsrosa. Det blev bra, diskret och snyggt, precis som jag vill ha det.

Efter ett bra tag tog jag mig till Hasse för att knäppa kort till körkortet och även pressleg, och det var med orden "Jag ser förjävlig ut på mitt ID kort, så jag ger mig INTE förrän jag ser BRA ut! Punkt slut!". Jag gjorde snabbt den saken klar för Hasse och han var snäll som vanligt och trodde att det var omöjligt.

Sagt och gjort, det var verkligen omöjligt! Första omgången bryter jag ihop och skrattar, andra omgången går bra. Förutom att jag fortfarande ler aningen för mycket på vissa bilder, medan jag ser ut som en psykiskt störd fiskpinne på bilderna med 'neutralt ansiktsuttryck'.

Hasse: Men ..... den här tycker jag blev bra!
Jag: Mm.. Jag gillar den, du har verkligen fångat mig i bilden!
Hasse: Jaa, den är riktigt bra faktiskt..
Jag: Jaa, speciellt mustaschen! Den blev fin! Och mitt skalliga huvud, och hakorna! Jag röstar personligen på den här bilden! Hela min personlighet finns med och allt!

Well, jag är tjurig så jag ger mig inte, vidare till omgång tre. Vid det här laget är det ingen som skrattar och i mina medvetna försök att lyckas och se 'neutral' ut ser jag istället skapligt förbannad ut. Det blir en av dom sista 30 bilderna där jag ser som dummast ut, jippie!

Det sista jag mumlar innan jag lämnar affären är att jag personligen föredrog mustasch-bilden och att den hade passat mycket bättre. Men jag lärde mig i alla fall en läxa; Lova inte dig själv något du inte kan hålla, det slutar bara med dåliga bilder och dåligt humör..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar